Connectie maken
Wanneer engageren mensen zich om zelfs beter te doen dan van hen verwacht wordt?
Wanneer zijn ze trots op hun bedrijf ? Dat gebeurt wanneer hun werk aansluit bij wat zij persoonlijk belangrijk vinden; als er een connectie bestaat tussen hun eigen missie en die van de organisatie. “Zinvol werk is voor iedereen anders”, zegt Ann. “Heel wat mensen hechten belang aan hulpvaardigheid.
Sommigen vinden hun plek in de zorgverlening, anderen kiezen ervoor om te werken in ondersteunende functies. Of ze streven naar een goede werksfeer waar iedereen zich goed voelt. Wie veiligheid hoog in het vaandel draagt, voelt zich waarschijnlijk geëngageerd bij de politie, het leger of wie weet in een bedrijf dat veiligheidskledij maakt. En bij belastingcontroleurs zie je vaak dat ze veel belang hechten aan eerlijkheid en rechtvaardigheid.”
De connectie tussen persoonlijke waarden en bedrijfsmissie is dus cruciaal voor geëngageerde medewerkers. Daar duikt echter meteen een obstakel op. Volgens Robert Kegan, professor psychologie aan de Harvard Graduate School of Education, leeft minder dan 35% van de mensen namelijk volgens zijn eigen waarden. Ann: “Ten eerste zijn heel wat mensen zich niet bewust van hun persoonlijke missie. Daarnaast durven mensen hun ‘softere’ drijfveren nauwelijks te tonen in het harde bedrijfsleven.
Lees hier het volledige artikel.
|
0 reacties