Survey

Sensitieve kwaliteiten in organisaties

Zomer is tijd om te genieten en om te schrijven. En daar zou ik heel graag jouw hulp bij hebben.

In mijn nieuwe boek over sensitieve organisaties komt een hoofdstuk over het ontwikkelen van sensitieve kwaliteiten voor leidinggevenden die zichzelf NIET als sensitief zien. Tijdens lezingen krijg ik met de regelmaat van de klok de vraag of ik ook tips voor hen heb.

Waarom ze die tips willen? Een voorbeeldje.

Leiders die nogal eens doordrammen, willen bijvoorbeeld leren vragen stellen tijdens onderhandelingen. Zeker nadat ze weten dat vragen stellen de ander ontvankelijk maakt om zaken te herdenken. Als je te veel feiten en data geeft ter ondersteuning van je punt, heb je namelijk meer kans dat de ander in het defensief gaat. Vragen stellen geeft veel betere resultaten bij negotiatie.

En zo zijn er tal van andere sensitieve kwaliteiten die je kan inzetten om je leiderschap efficiënter en makkelijker te maken.

Via een survey zou ik graag van je weten welke sensitieve kwaliteiten jij denkt dat de moeite waard zijn om te ontwikkelen en waarom. Je kan je antwoord hier geven.